עוד תמונות של רמי פיינשטיין בהופעה
אני הגעתי להופעה בעקבות שניים מנגניו, דן ואלי, אותם אני מכיר, וכאן לא התאכזבתי. הלהקה שליוותה את פיינשטיין היתה משובחת. 6 אנשים מסונכרנים היטב וסולואים משובחים ניצלו היטב את הסאונד הטוב של תמונע. הפתיע אותי שהם עשו רק חזרה אחת לפני ההופעה הזאת.
הוזהרתי מראש, לא לצפות למשהו יוצא דופן, שכן זה לא בדיוק הסגנון המוזיקלי שלי. אכן, לא היה יוצא דופן, אבל היה נעים. רוב השירים הם מיינסטרימים להפליא. כלי ההקשה תורמים את “האפקט הקסום” (פעמוני רוח), והעיבודים מתאימים לפס הייצור של גלגל”צ. גם האג’נדה אחידה: בחור רגיש וחוויותיו הרגשיות, הכואבות והחרמניות מהמין הנשי.
יחד עם זאת, יש בהחלט כמה שירים מהנים. השיר “נינוח”, שייצא בקרוב לרדיו, הוא שיר לא רע בכלל. אני תקוה שלא ייעשה לו עיבוד קיטשי. השיר “לפי הספר” שמסביר שצריך להתקשר לבחורה בדיוק בשעה 18:17 ביום שאחרי, מאוד משעשע. גם שיר הנושא “תהיי ליברלית” שחזר כשיר הסיום הוא לא רע בכלל.
פיינשטיין מקדים כל שיר בסיפורים די משעשים. חלק ממהאנשים כבר מכיר את ההקדמות האלה, אבל נראה שהסיפורים מצחיקים גם בפעם השניה או השלישית. יש לציין שהוא מפרגן לנגנים בכל הזדמנות.
ההקדמה הארוכה ביותר ניתנה לשיר “שרון”, שבו הוא נותן מענה לשיר “גידי” של שרון ליפשיץ, על גבי המנגינה המקורית. הלהקה פינתה את הבמה, ופיינשטיין הוציא פתק והקריא את מילות השיר + פרשנות משלו. שיעור הספרות שלו שכנע אותי במאה אחוז: שיר האהבה המתוק מהאייטיז, הוא בעצם התרסה ביצ’ית פולנית אגרסיבית בו כותבת השיר עושה מניפולציות בבן זוגה, הלא הוא גידי. איך לא שמתי לב לזה קודם!
ואגב קאברים, ייתכן והוא קרא את הפוסט שלי על כך שזמרים מתחילים צריכים לעשות קאברים. היה קאבר לשיר של Behind The Wall של Tracy Chapman (ללא ליווי הלהקה), והם גם שילבו את Fifty ways to leave your lover של סיימון וגרפונקל בתוך אחד השירים. יצא טוב.
בסך הכל הופעה נחמדה. ההמלצה שלי: אם מציעים לכם לבוא להופעה ויש לכם ערב פנוי, אמרו “יאללה”.
רמי פיינשטיין, תאטרון תמונע, 13.10
דן אקרט – בס וקולות, אלי חנטוב – כינור חשמלי וגיטרה חשמלית, אלעד אלחנטי – גיטרה חשמלית, יניב כהן – תופים , עידית דביר – כלי הקשה, ורמי פיינשטין – שירה, גיטרה אקוסטית וסיפורים.
אגב, כסאות הבר בתמונע ממש לא נוחים…
Comments are closed.